پروانه کسب تعمیر و بازسازی پرنده های هدایت پذیر از دور (پهپاد)

مقاله 1402/02/20 220
پروانه کسب تعمیر و بازسازی پرنده های هدایت پذیر از دور (پهپاد)

درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ وکار» است که برای همه کسب وکارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل فهم ارائه می کند. این درگاه، تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب وکارها در کشور محسوب می‌شود.

بر اساس ماده7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی، «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار»، به ریاست وزیر امور اقتصادی ودارایی موظف است شرایط، مراحل و هزینه های صدور مجوزهای کسب و کار را شفاف و سهل کند تا هر شهروند بتواند در این سایت به راحتی از شرایط و مراحل دریافت مجوز کسب وکار مورد نظرش مطلع شود و در صورت درخواست، از درگاه تخصصی، مجوز مورد نظرش را به سهولت و در کوتاه ترین زمان ممکن، دریافت کند.

دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ وکار» در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است و راهبری و مدیریت "درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور" را به‌عهده‌ دارد.

شما فعال حوزه پرنده های بدون سرنشین می توانید با مراجعه به درگاه ملی مجوز ها نسبت به دریافت مجوز صنفی پروانه کسب تعمیر و بازسازی پرنده های هدایت پذیر از دور (پهپاد) با شرایط ذیل اقدام نمایید .

عنوان رسمی و اداری مجوز
پروانه کسب فروش پرنده های هدایت پذیر از دور (پهپاد)
دریافت کننده مجوز
اشخاص حقیقی,اشخاص حقوقی,اتباع خارجی حقیقی,اتباع خارجی حقوقی
دستگاه صادر کننده
دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور - اتحادیه استان/شهرستان

شرایط لازم برای صدور مجوز
 

ردیف شرایط    
1 ثبت درخواست الکترونیکی در درگاه ملی مجوزهای کشور    
2 سند مالکیت، اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا قراردادهای رسمی و یا عادی (موضوع ماده 10 قانون مدنی) در روستاها احراز مالکیت طبق عرف محل است.    
3 گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم (مشخص بودن پرداخت بدهی یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده)    
4 ثبت یا اصلاح اطلاعات در سامانه مودیان (موضوع ماده 16 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان)    
5 گواهی دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در چارچوب دستورالعمل آموزش (موضوع بند ن ماده (30) قانون نظام صنفی)    
6 کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از پنجاه سال سن.    
7 دارا بودن حداقل هجده سال سن    
8 گواهی مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای کشور یا داشتن دیپلم فنی یا مدرک دانشگاهی مرتبط یا حضور یک نفر واجد شرایط شاغل در واحد صنفی    
9 تعهد به رعایت الزامات : استفاده از قفل و حفاظ مناسب.(کرکره گردان یا درب آکاردئونی یا هرگونه تجهیزاتی که موجب ارتقاء ضریب امنیت و جلوگیری از سرقت شود.)    
10 تعهد به رعایت الزامات : عدم وجود هرگونه معبر ارتباطی اعم از موقت یا دائم به منازل مسکونی و اماکن عمومی همجوار.    
11 تعهد به رعایت الزامات : استفاده از پنجره های ثابت و شیشه های مشجر در صورت اشراف به منازل مسکونی.    
12 تعهد به رعایت الزامات : مشخص بودن نام واحد صنفی برای عموم با استفاده از نام و خط فارسی و مضامین موافق عفت عمومی    
13 تعهد به رعایت الزامات : نصب دوربین مداربسته با رعایت شرایط فنی استاندارد (کیفیت تصویر حداقل 2 مگاپیکسل برای محیط داخلی واحد صنفی و 5 مگاپیکسل برای معابر ورودی و خروجی و محیط پیرامونی)    
14 تعهد به رعایت الزامات : در صورت استقرار در حریم اماکن و تأسیسات دارای طبقه بندی یا اشراف بر این گونه مراکز، اخذ موافقت دستگاه ذیربط ضروری است. منظور از حریم در ضوابط انتظامی مقداری از اراضی اطراف اماکن و تاسیسات طبقه بندی شده کشور اعم از نظامی، انتظامی، ا    
15 تعهد به رعایت الزامات : قبول مسئولیت نظارت بر حسن رفتار و فعالیت مدیران و شاغلین و رعایت شئون اخلاقی و حجاب (پوشش متعارف) شاغلین و مراجعین (خدمات دهنده گان وخدمات گیرندگان) بر اساس موازین قانونی توسط صاحب مجوز    
16 تعهد به رعایت الزامات : ضرورت حضور صاحب پروانه و یا مباشر قانونی وی در تمام ساعات فعالیت اماکن عمومی    
17 تعهد به رعایت الزامات : عدم نگهداری، فروش و ورود هرگونه حیوانات اهلی و خانگی (سگ، گربه، میمون و ...).    
18 تعهد به رعایت الزامات : عدم بکارگیری مشمولان غایب و فراری و اتباع خارجی غیرمجاز (بدون داشتن پروانه اقامت و کار معتبر)، تحت هر عنوان    
19 * شرایط تعلیق (لغو موقت) پروانه کسب واحد صنفی: در صورت گرانفروشی، کم فروشی و تقلب برای بار پنجم (پس از طی ترتیبات لازم در مراتب قبلی توسط مراجع ذیربط)، به مدت شش ماه پروانه کسب تعلیق و محل کسب تعطیل میشود( طبق ماده 57، 58 و 59 قانون نظام صنفی).    
20 * شرایط ابطال (لغو دائم) پروانه کسب واحد صنفی: 1- در صورت عدم فعالیت بیش از 6 ماه، تغییر محل کسب، تغییر نوع فعالیت، واگذاری محل صنفی دارای پروانه کسب به غیر (تبصره 5 ماده 12 قانون نظام صنفی)- 2- در صورت انقضای تاریخ پروانه کسب (تبصره 2 ماده 5 قانون نظام صنفی)- 3- در صورت عدم عضویت در سامانه مودیان و عدم استفاده از پایانه فروشگاهی پس از گذشت یکسال از تاریخ دریافت اخطار کتبی (تبصره 1 ماده 24 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان)- 4- در صورت انجام مواردی که به موجب حکم قانونی یا محکمه موجب لغو پروانه کسب میشود.

 

مدارک لازم جهت صدور مجوز

ردیف مدارک  
1 سند مالکیت، اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا قراردادهای رسمی و یا عادی (موضوع ماده 10 قانون مدنی) در روستاها احراز مالکیت طبق عرف محل است.  
2 گواهی دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در چارچوب دستورالعمل آموزش (موضوع بند ن ماده (30) قانون نظام صنفی)  
3 کارت ملی متقاضی برای اتباع ایرانی  
4 گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی  
5 گواهی پایان خدمت و یا معافیت دایم یا موقت از خدمت دوره ضرورت برای موسس، مدیر، مربی و مدرس  
6 گواهی مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یا تصویر دیپلم فنی یا مدرک دانشگاهی مرتبط برای فرد متقاضی یا برای فرد واجد شرایط شاغل در واحد صنفی  

استعلامات بین دستگاهی
 

ردیف استعلام
1 تایید اطلاعات هویتی شخص حقیقی از سازمان ثبت احوال کشور
2 گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم (مشخص بودن پرداخت بدهی یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده)
3 گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی
4 استعلام گواهی مهارت فنی (آنلاین)
5 استعلام گواهی صلاحیت از پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا (آنلاین)

توجه: براساس احکام قانونی، ارسال تمامی استعلامات بین دستگاهی (آب، برق، گاز، محیط زیست، منابع طبیعی و...) و پیگیری و دریافت پاسخ آنها برای هر مجوز کسب وکار، به عهده مرجع اصلی صادرکننده مجوز است. بر این اساس، مرجع اصلی صادرکننده این مجوز، موظف است مدارک احتمالی لازم برای دریافت پاسخ استعلام ها را در درگاه تخصصی خود بطور دقیق و شفاف اعلام و بصورت الکترونیکی از متقاضی دریافت و طی زمان تعیین شده برای صدور این مجوز، پاسخ این استعلام ها را نیز اخذ نماید

 

مجوز های پیش نیاز

بدون مورد

زمان لازم برای صدور مجوز از زمان تاييد مدارک

آنی

مدت اعتبار

5 سال

هزینه ها
 

ردیف عنوان مبلغ (ریال) توضیحات  
1 هزینه صدور پروانه ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال براساس ماده 9 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون نظام صنفی، چهار میلیون ریال در کلان شهرها، سه میلیون ریال در سایر مراکز استان ها، دو میلیون ریال در سایر شهرها و برای پروانه موقت یکساله، هزینه صدور بمیزان 50 درصد ارقام مذکور می باشد.  
2 پرداخت حق عضویت ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال پرداخت حق عضویت به اتحادیه براساس مقررات آیین نامه اجرایی تبصره (1) ماده (31) قانون نظام صنفی به شرح ذیلبرای سال اول در کلان شهرها حداکثر تا 20 میلیون ریال، در سایر مراکز استانها حداکثر تا 17 میلیون ریال و در سایر شهرستان ها حداکثر تا 14 میلیون ریال برای متقاضیان پروانه کسب موقت به میزان 50 درصد حق عضویت سال اول بوده و در صورت تبدیل پروانه کسب موقت به دائم مکلف به پرداخت مابقی حق عضویت سال اول می باشد.حق عضویت واحدهای صنفی مستقر در روستاها اعم از سال اول و سالهای بعد معادل 50 درصد شغل مشابه در شهرستان ذیربط می باشد

منبع :

درگاه ملی مجوزها

پیوند کوتاه:
امتیاز بدهید:
1 2 3 4 5
0/5 (0 امتیاز)
نظر خود را وارد کنید
مرکز آموزش خلبانی پهپاد کارا آمایش نارین کاسپین